ماساژ و تاثیر آن بر زیبایی

مقالات

پوست روشن و موی درخشان، خواسته هر فردی است. اما پیش از رفتن به سمت سالن های زیبایی شاید بهتر باشد روشی طبیعی تر و دم دست تر را امتحان کنید. ماساژ، تاثیری اثبات شده در سلامت پوست و مو دارد و استفاده مکرر از آن می تواند، شما را از بسیاری از مواد مصنوعی و شیمیایی یا بدتر از آن اعمال جراحی بی نیاز کند. در نتیجه اگر قصد خرید ماساژور دارید؛ به راحتی میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

ماساژ و زیبایی

ماساژ خوب صرفا ریلکس ساز و آرامش بخش نیست، بلکه می تواند زیبایی را از نوک سر تا پا برای شما به ارمغان بیاورد،این اغراق نیست. در ادامه توضیح خواهیم داد که ماساژ درمانی چیست و چگونه ماساژ می تواند حتی بر ظاهر شما تاثیر بگذارد.

ارتقا جلای پوست

پوست مشعشع و  درخشان مطلوب تمام افراد است. ماساژ به چندین صورت، پوست تیره و کم خون را  مشعشع می سازد.یک، ماساژ باعث ارتقا جریان لنفاوی می شود. به عبارت دیگر، ماساژ باعث می شود مواد سمی از پوست دفع شوند و جای خود را به اکسیژن و مواد مغذی می دهد. علاوه بر این ماساژ جریان خون را بالا می برد، که این امر باعث تسریع در رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست و ارتقا میزان سلول های قرمز خون می شود. مجموع این وضعیت باعث تغذیه و درخشندگی پوست و کاهش التهابات می شود و در نهایت این وضعیت، نوعی درخشندگی طبیعی را به پوست می بخشد.

علاوه بر این، ماساژ باعث ورقه ورقه شدن پوست می شود.تمام آن ورزها و مالش ها به آرامی لایه فوقانی سلول های مرده پوست را جدا می کند، به پوست شما فضای تنفس می دهد و به این ترتیب ظاهری زنده تر و لطیف تر به آن می بخشد.

ارتقای جلای پوست

موی سالم تر

موی سالم و شاداب از پوست سر تغذیه می کند. یک ماساژ آرام در این ناحیه از سر باعث افزایش جریان خون می شود که این امر می تواند باعث کاهش مو خوره،تقویت ریشه مو، بالا رفتن رشد و در نهایت موهای درخشان و قوی شود.البته،ماساژ کف سر می تواند برای سردرد هم موثر باشد.

موهای سالم

کم شدن امکان ابتلا به بیماری

هیچ چهره ی زیبایی در موقع مریضی جلوه ندارد. ثابت شده که یک ماساژ خوب می تواند باعث ارتقا سیستم ایمنی از طریق تحریک جریان لنفاوی و جریان خون شود.شادابی و سلامت، آینه ی زیبایی است و وقتی ما تحت تاثیر ناخوش احوالی های ضعیف یا حاد باشیم، زیبایی در ظاهر ما هیچ جلایی ندارد.ماساژ، این شادابی را به ما می بخشد.

کم شدن امکان ابتلا به بیماری

سفت کردن پوست

ماساژ در هر سنی برای پوست خوب است، اما مزایای آن به طور ویژه در سن چهل سالگی و بالاتر از آن مشهود است. وقتی که جوان هستید، بافت پوست شما به صورت طبیعی قوی و منعطف است. اما پیرتر که می شوید، قابلیت کشسانی و انعطاف پوست تحلیل می رود و اصطلاحا و البته در عمل، پوست شل می شود.

ماساژ می تواند به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کند.کلاژن، پروتئینی است که پوست برای انعطاف و قدرت به آن نیاز دارد. افزایش کلاژن، پوست شما را سفت و ظاهر شما را جوان تر می سازد.

سفت کردن پوست

جلای درونی

بله ماساژ پوست و موی شما را درخشان می سازد، اما زیبایی واقعی، چیزی بیش از پوست را شامل می‌شود. وقتی زمانی را به بدن خود اختصاص می‌دهید، زیبایی درون و بیرون شما لمس می شود و فرصت بروز پیدا می کند. ماساژ با تمام بدن شما کار دارد و کل این فرآیند شما را آرام و تازه می سازد، این یعنی جوانی و زیبایی.

کمک به عضلات

ماساژ، جریان خون را افزایش داده و اکسیژن و سایر مواد مغذی را به اعضای بدن می‌رساند، امری که بویژه بعد از یک تمرین و فعالیت بدنی سخت، بسیار حیاتی است.این کار از طریق رساندن مواد مغذی به عضلات و بازیابی سریع، از سوختگی عضلانی فرد جلوگیری می کند.درمجموع این وضعیت یعنی قدرت بخشی به عضلات و حفظ زیبایی.

کمک به عضلات

تاثیر صندلی ماساژ در زیبایی

برای بسیاری از ما دسترسی به ماساژور به طور دائمی ممکن نیست و خوب این یعنی اینکه یک صندلی ماساژ در چنین شرایطی می تواند به ما کمک کند. یک مبل ماساژور، غیر از تمام مواردی که در بالا به عنوان مزایا و تاثیرات ماساژ بر زیبایی مورد اشاره قرار گرفت، می تواند خواب کوتاه بعد از فعالیت بدنی یا آمدن از محل کار را به شما ببخشد.ماساژ و خوابی کوتاه می تواند استرس را از شما دور کند.

تاثیر صندلی ماساژ در زیبایی

خواب راحت، ارمغان صندلی ماساژ، لازمه زیبایی

حتی آن دست چهره هایی که از زیبایی خدادادی، به صورت طبیعی بهره مند هستند از بی خوابی و کم خوابی تاثیر می پذیرند.خواب کامل یا همان چیزی که تحت عنوان sleep beauty خوانده می شود ،همانطور که از نام آن در انگلیسی هم پیداست برای سلامتی و جوانی پوست اهمیت حیاتی دارد.

همانطور که گفتیم برای هیچکدام از ما دسترسی دائمی به ماساژور ممکن نیست. در هر حال تاثیر یک ماساژ برای داشتن خوابی راحت و به موقع، بویژه بعد از فعالیت های بدنی خسته کننده می تواند بسیار تعیین کننده باشد. صندلی ماساژ می تواند راه حل این مشکل باشد.

صندلی های ماساژ، بویژه در نمونه های جدید در کارکرد و تاثیر به یک ماساژ واقعی بسیار نزدیک شده اند. داشتن یک صندلی ماساژور در خانه می‌تواند خواب کامل را برای ما به ارمغان بیاورد. داشتن خواب راحت ،غیر از تمام مزیت های مربوط به سلامتی، در زیبایی و شادابی پوست و موی ما تاثیری اثبات شده دارد.اما صندلی ماساژ چگونه این کار را برای ما انجام می دهد؟.

اغلب افراد گرفتار مشکل بیخوابی یا کم خوابی با کمبود سروتونین مواجه هستند. ماساژ سروتونین را در بدن ما افزایش می دهد و با بخشیدن احساس خوب، خوابی راحت را حاصل می کند. از این گذشته، ماساژ، هورمون های استرس را که در بسیاری از افراد با اختلال در خواب خود را نشان می دهد را تقلیل می دهد. ماساژ، دردهای عضلانی ناشی از فعالیت های بدنی را تقلیل می دهد، دردهای جزئی یا حادی که می تواند عامل اختلال در خواب شود.

نتیجه گیری

مزایای ماساژ پرشمار و متنوع است.یکی از این مزایای اثبات شده هم در زیبایی پوست و مو خود را نشان می دهد. ماساژ دائمی، می تواند زیبایی شما را حفظ و آن جلا ببخشد.پیش از رفتن به سراغ شیوه های پردردسر زیبایی، بهتر است ماساژ مناسب برای بازه های طولانی مدت راتجربه کنید.

ماساژ و تاثیر آن بر زیبایی
آنچه در این مقاله میخوانید
مقالات مشابه نظرات کاربران

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ماساژ و تاثیر آن بر زیبایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره