ماساژ درمانی سنگ داغ

مقالات

وجود مشکلات و دغدغه های فکری فروانی که امروزه اکثر افراد در حال دست و پنجه نرم کردن با آن ها هستند قاعدتا وجود راهی برای رفع و دوری از این حجم از تنش و اضطراب را ضروری می سازد. انواع مختلف ماساژ یکی از راه هایی است که می تواند در این باره کمک بسیار چشمگیری به افراد کند. همانطور که مطلعید ماساژ انواع گوناگونی دارد. یکی از انواع ماساژ که در این مقاله قصد معرفی و ارائه توضیحات کامل مربوط به آن را داریم، ماساژ درمانی سنگ داغ است. اگر قصد خرید صندلی ماساژ دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تماساژ درمانی سنگ داغ یا همان “Hot Stone Massage” یک نوع ماساژ است که در آن از سنگ‌ های گرم استفاده می‌شود. این نوع ماساژ بر روی بدن انجام می‌شود و با استفاده از سنگ‌های صاف و صیقل داده شده با حرارت بالا انجام می‌شود. استفاده از صندلی ماساژور آیرست و ماساژ سنگ داغ در کنار هم باعث کاهش خستگی و استرس بدن می‌شوند. این نوع ماساژ بر پایه تمرکز اعصاب و آرامش روانی است که معلول استفاده از سنگ داغ است. اما چرا در اجرای این شیوه ماساژ از سنگ داغ استفاده می‌شود؟

در واقع سنگ داغ به علت گرما و وزنی که دارد باعث نرمی و شل شدن بافت اسپاسم شده می شود و انرژی را به بدن منتقل می کند. لازم به ذکر است که سنگ های به کار رفته در پیاده سازی این ماساژ از سنگ های آتشفشانی هستند. تاریخچه این سنگ ها به زمانی بازمی گردد که بومیان آمریکا، سنگ ها را در آتش گرم می کردند و برای تسکین  دردهای خود از آن استفاده می کردند. به طور کلی می توان گفت این سبک از ماساژ درمانی توسط ماری نلسون، ماساژ تراپیست آریزونا بیشتر معرف حضور جهانیان واقع شد.

اگر شما و یا اطرافیانتان جز آن دسته از افرادی هستید که طبع سرد دارید و دچار تنش های عضلانی می شوید حتما تا پایان این مطالب در کنار ما بمانید، چرا که ماساژ سنگ داغ درمانی یک راه بسیار مفید برای رفع مشکل شما می باشد.

ماساژ درمانی سنگ داغ

فواید ماساژ درمانی سنگ داغ

طبیعتا ماساژ درمانی سنگ داغ مزایای بیشماری دارد که سبب شده طی این سال هایی که به ایران راه یافته است متقاضیان بسیاری داشته باشد. این نوع ماساژ، گرفتگی های عضلانی را از بین می برد و ماهیچه ها را ریلکس می کند. یکی دیگر از مشکلات جسمی که توسط این ماساژ درمان می شود، مسئله دفع سموم است. در این شیوه، ماساژ درمانگرها می توانند بدون اعمال هیچگونه فشار خاصی، یک ماساژ بسیار خوب را به مراجعه کننده ارائه دهند. در ادامه به توضیح برخی از فواید ماساژ درمانی سنگ داغ خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : انواع ماساژ و کاربردهای آن

  • رفع استرس و اضطراب با سنگ داغ درمانی

ماساژ درمانی سنگ داغ یکی از راهکار های کاهش استرس است و باعث می شود انواع استرس و اضطراب از فرد ماساژ گیرنده دور شود. طبق تحقیقات صورت گرفته درصد زیادی از افراد هنگام دریافت ماساژ به وسیله سنگ داغ به خواب فرو می روند. دلیل این مسئله دوری از تنش و استرس است. به دنبال رهایی از انواع تنش ها، طبیعتا قلب و عروق نیز عملکرد بهتری خواهند داشت چرا که فعالیت های قلب از جمله ضربان قلب و فشار خون رابطه مستقیمی با مشغله های فکری و درگیری های ذهنی دارد.

رفع استرس و اضطراب

  • بهبود کیفیت خواب

به طور استاندارد و میانگین هر فرد در شبانه روز باید به طور مفید 8 ساعت بخوابد تا فعالیت های مختلف جسمی و روحی او به بهترین شکل ممکن پیش بروند. امروزه بسیاری از افراد که در سنین مختلفی هستند از بی خوابی های شبانه و یا خواب بی کیفیت، به دلیل مشکلات و دغدغه های فراوان روزمره گلایه دارند. بهره گیری از خدمات ماساز درمانی سنگ داغ می تواند برای چنین افرادی تا حد زیادی مفید و موثر واقع شود.

بهبود گردش خون در ماساژ سنگ داغ

گرمای سنگ های مخصوص در این شیوه درمانی به تدریج به عروق داخلی منتقل می شود و باعث بازشدن رگ ها می گردد. به دنبال این مسئله خون و اکسیژن رسانی به ارگان های مختلف بدن به نحو احسنت صورت می گیرد. زمانی که اکسیژن کافی توسط جریان خون، به بافت ها و اندام های گوناگون بدن می رسد رفع خستگی و اسپاسم در آن ها صورت می گیرد. همچنین درمان به این شیوه در بعضی موارد باعث باز شدن رنگ هایی که دچار انسداد شده اند نیز می شود.

زمانی که گردش خون در بدن انسان به خوبی صورت نگیرد و عملکرد ضعیفی داشته باشد باعث ایجاد عوارض گوناگونی می گردد، که خستگی بیش از اندازه ساده ترین عارضه آن است که در ادامه به واسطه تنش عضلات و انباشته شدن مایعات و لاکتیک اسید در آن ها گرفتگی و اسپاسم عضلانی را ایجاد می کند. در این حالت سنگ داغ درمانی کمک شایانی میکند.

"بهبود

رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات در ماساژ درمانی سنگ داغ

گرفتگی و اسپاسم عضلانی از مشکلات شایعی است که گاها باعث ایجاد درد در بدن افراد هم می شود. یکی از راه های رفع گرفتگی عضلات بهره گیری از خدمات ماساژ درمانی سنگ داغ است. در این شیوه که طبیعتا عضلات دچار اسپاسم شده، مقداری سفت شده اند به تدریج حین درمان با ماساژ سنگ داغ به حالت عادی باز می گردند و فرد ماساژ گیرنده می تواند با خیالی آسوده مجددا به فعالیت های روتین خود ادامه دهد.

همانگونه که پیش از این یادآور شدیم ماساژ، انواع گوناگونی دارد اما ماساژ از طریق سنگ داغ به علت ایجاد و انتقال گرما به بافت های مختلف تشکیل دهنده بدن انسان می تواند بیش از سایر انواع ماساژ، در رابطه با این موضوع اثر گذار باشد. در اینجا یک نکته بسیار ضروری وجود دارد که بی توجهی و چشم پوشی از آن می تواند مخاطره آمیز باشد. هنگامی که شما به عنوان یک فرد ماساژ گیرنده تحت درمان توسط ماساژ با سنگ داغ هستید دقت کنید که سنگ ها بیش از اندازه داغ نباشند و فشار فیزیکی زیادی را به شما وارد نکنند چرا که دراین صورت نه تنها درمانی اتفاق نمی افتد، بلکه شما آسیب نیز می بیند. بدین سبب در هنگام وقوع چنین مسئله ای حتما آن را به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید.

کمک به انعطاف مفاصل در ماساژ درمانی سنگ داغ

یکی از اتفاقات دردآور و مشکل سازی که در پی گرفتگی و اسپاسم عضلات رخ می دهد گرفتگی مفاصل است. افراد بسیاری از این اتفاق دردآور و ناخواسته رنج می برند و باعث می شود که زندگی روزمره آنان مختل گردد و نتواند از پس کارهای ساده و پیش پا افتاده برآیند. اگر شما نیز دچار این مشکل شده اید ماساژ درمانی سنگ داغ یک راه درمانی راحت و مقرون به صرفه است که در اختیار شما قرار دارد.

همچنین ماساژ سنگ داغ درمانی یکی از راه های درمانی است که پیش پای افرادی که دچار رماتیسم مفصلی هستند قرار می گیرد و کمک شایانی به بهبود مشکلات آن ها می کند.

"کمک

انتظاراتی که می توانید از ماساژ بستر سنگی داشته باشید

اگر شما تصمیم به استفاده از خدمات ماساژ درمانی سنگ داغ گرفته اید پیش بینی می شود که بعد از درمان، از مشکلات روحی و جسمی خود رهایی یابید. کمر درد، درد مفاصل، افزایش سموم در بدن و… از جمله مشکلات جسمی هستند که انتظار می رود پس از ماساژ درمانی سنگ داغ بهبود یابند. همچنین استرس، اضطراب، بی خوابی و افسردگی نیز جز مشکلات روحی به شمار می روند که طی این فرایند درمانی برطرف خواهند شد.

ماساژ درمانگر برای انجام این گونه ماساژ از سنگ هایی با دمای ویژه و روغن مخصوص ماساژ استفاده می کند و سنگ ها را روی نقاط خاصی از بدن قرار داده و یا توام با فشار اندک حرکت می دهد. به طور میانگین مدت زمانی که صرف یک جلسه ماساژ درمانی سنگ داغ می شود بین یک الی یک و نیم ساعت است.

مشاوره