ماساژ درمانی چیست؟ معرفی انواع روش ها

مقالات

با گسترش تنش‌های روانی و فیزیکی در دنیای امروزی همه افراد به دنبال راهکاری برای ایجاد تعادل در زندگی هستند. روش‌های مختلفی مثل یوگا و مدیتیشن برای رفع تنش‌های ذهنی استفاده می‌شود؛ در صدر این روش‌ها، ماساژدرمانی قرار دارد. ماساژ درمانی به اجرای تکنیک‌های مالشی و ضربه ای با دست گفته می شود که باعث تحریک بافت ماهیچه برای بهبود خونرسانی و تغذیه سلول‌ها می‌شود. بهبود خونرسانی و رفع گره‌های عضلانی با تکنیک های ماساژ درمانی، باعث ایجاد احساس راحتی در فرد می‌شود. در این مقاله به بررسی تعریف ماساژ درمانی و استفاده از انواع ماساژ درمانی برای رفع تنش‌های جسمی و روحی می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب کاربردی و کسب اطلاعات بیشتر از «ماساژ درمانی چیست» اختصاص دهید. 

ماساژ درمانی؛ تکنیکی ضربه‌ای برای رفع تنش‌های فیزیکی

ماساژ درمانی به کلیه روش‌هایی گفته می‌شود که برای بافت‌های مختلف ماهیچه‌ای به منظور افزایش گردش خون و تسکین درد استفاده می‌شود. در این فرایند ماساژ درمانگر با استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی باعث بهبود گردش خون در عضله‌های اندام های مختلف می‌شود. بهبود خونرسانی در اندام‌های مختلف باعث تسریع تغذیه سلول‌ها، جلوگیری از تجمع اسید لاکتیک و رفع گره‌های عضلانی خواهد شد. در انواع ماساژ درمانی از تکنیک‌های مختلف با شدت فشار متفاوت برای تسکین درد استفاده می شود. 

ماساژ درمانی؛ تکنیکی ضربه‌ای برای رفع تنش‌های فیزیکی

مراجعه به سالن‌های اسپا؛ راهکاری برای دسترسی به ماساژ درمانگر

مراجعه به سالن‌های اسپا اولین راهکار برای استفاده از خواص ماساژ درمانی به شمار می‌رود. این سالن‌ها با تجهیز به وسایل بهداشتی و استخدام ماساژ درمانگر حرفه‌ای به ارائه خدمات انواع ماساژ درمانی می‌پردازند. 

همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات ماساژ و صندلی ماساژور آیرست متنوع و متعددی که در سطح شهر وجود دارند به شما این امکان را می دهد که تعدادی از آن ها را امتحان کنید و نهایتا یک مرکز ماساژ درمانی و متخصص ماساژ که از نظر شما عملکرد بهتری دارد و با آن احساس راحتی می کنید را انتخاب کنید. در این صورت شما در مراجعات بعدی دچار سردرگمی نخواهید شد. 

مراجعه به سالن‌های اسپا؛ ساده‌ترین راهکار برای استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی

هزینه ماساژ درمانی چقدر است؟

ماساژ درمانی انواع مختلفی دارد که هزینه این خدمات با‌توجه‌به تکنیک استفاده شده و زمان اجرای ماساژ متفاوت خواهد بود. برای دریافت خدمات ماساژ درمانی به مراکزی که به محل سکونت شما نزدیک‌تر هستند، مراجعه کنید. الابته توجه داشته باشید که حتما کلینیک تخصصی ماساژ باشد تا اجرای تکنیک‌های این روش درمانی باعث تشدید عرضه و تنش جسمی نشود. 

درصورتی‌که با مراجعه به سالن های اسپا، هزینه ماساژ درمانی بالا باشد، پیشنهاد می‌کنیم از ماساژورهای برقی برای بهره‌مندی از فواید ماساژ درمانی استفاده کنید. برای این کار از انواع دستگاه ماساژور برقی مثل صندلی ماساژ برای رفع گرفتگی جسمانی استفاده کنید. روش درمان با صندلی ماساژ روتای برای بهبود بیماری های مختلف روحی و جسمی پیشنهاد می‌شود.

انواع روش‌های ماساژ درمانی براساس نوع تکنیک‌

تنوع تکنیک‌های ماساژ درمانی بسیار گسترده است. در هر یک از روش‌ها، اندام خاصی مورد‌هدف قرار می‌گیرد تا بیشترین اثرگذاری را بر ماهیچه هدف داشته باشیم.  در ادامه به معرفی و ارائه توضیح مربوط به انواع ماساژ دستی و با استفاده از قیمت صندلی ماساژور روتای 8900 خواهیم پرداخت. انتخاب تکنیک مورد‌نظر با در نظر گرفتن مشکل خود و نکات دیگر، ماساژ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

ماساژ سوئدی؛ یکی از تکنیک های ماساژ درمانی

ماساژ سوئدی یکی از انواع روش‌های ایجاد کشش در بدن است؛ این نوع ماساژ با ایجاد کشش سطحی و ملایم برای افرادی که به‌تازگی به ماساژ درمانی رو آورده‌اند، استفاده می‌شود. در ماساژ سوئدی از انواع تکنیک‌های ارتعاشی، دایره‌ای، ضربه زدن متناوب و شوک وارد کردن به ماهیچه استفاده می‌شود.

در ماساژ سوئدی همه عضلات مورد لمس قرار می‌گیرند تا گره‌های عضلانی از بین برود و آرامش در فرد ایجاد شود. این روش ماساژ درمانی ممکن است بین یک ساعت تا ۹۰ دقیقه به طول بینجامد. در ماساژ سوئدی، ماساژ درمانگر با استفاده از تکنیک شل کردن عضلات مشابه در انواع دستگاه‌های ماساژور مثل صندلی ماساژ آی رست مدل sl-a389-3 باعث بهبود گردش خون می‌شود. 

ماساژ سنگ داغ؛ یکی از انواع ماساژ درمانی

تکنیک ماساژ سنگ داغ یکی از انواع تکنیک های ماساژ درمانی و به معنای استفاده از سنگ‌های گرم و قرار دادن آنها در نقاط خاصی از بدن مشتری است. ماسور معمولا به سنگ‌ها و به‌طور غیرمستقیم روی عضلات و مفاصل مشتری فشار وارد می‌کند. ماساژ سنگ داغ با افزایش دمای بافت ماهیچه باعث تسریع خونرسانی و در‌نهایت افزایش آرامش در فرد می‌شود.

دلیل استفاده از سنگ داغ در ماساژ تسکین درد، بهبود جریان خون و کاهش تنش‌های ماهیچه‌ای است. از مزایای دیگر ماساژ سنگ داغ می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، تقویت آرامش، بهبود درد‌های عضلانی، و بهبود گردش خون اشاره نمود. زمان لازم برای انجام یک جلسه ماساژ درمانی سنگ داغ بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه است.

ماساژ آروماتراپی؛ یک ماساژ درمانگر برای تاثیر روی سیستم عصبی

ماساژ آروماتراپی ترکیبی از انواع تکنیک‌ های ماساژ درمانی سنتی و استفاده از روغن‌های گیاهی برای حرکت بهتر روی پوست است. در این نوع ماساژ حرکت‌های دایره‌ای ساده و ملایم روی قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود. 

اکثر ماساژهای آروماتراپی روی ناحیه پشت، شانه و سر تمرکز دارند. ازآنجایی‌که سلامت و عملکرد ماهیچه‌ای اطراف کتف، گردن و بازو باعث حفظ وضعیت سر و ایستایی بدن می‌شود، از تکنیک‌های مناسب برای ماساژ دادن این بخش‌ها استفاده کنید.

ماساژ آروماتراپی؛ تکنیکی برای اثرگذاری بر عصب عضله

ماساژ بافت‌های عمیق یا دیپ شو؛ یک نوع ماساژ ژاپنی

ماساژ بافت عمیق شبیه ماساژ سوئدی است با این تفاوت که در ماساژ بافت عمیق فشار بیشتری بر عضلات وارد می‌شود. ماساژ درمانگر معمولا فشار عمیق انگشت را روی بافت ماهیچه‌ای اعمال می‌کند. در این تکنیک ماساژ درمانی از ضربات آهسته برای دسترسی به عمیق‌ترین لایه‌های درون ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند استفاده می‌شود. استفاده از تکنیک‌های ماساژ بافت عمیق برای دسترسی به لایه‌های عمیق عضله باعث کاهش درد می‌شود. این تکنیک به‌ویژه برای افرادی با درد عضلانی مزمن برای رفع تنش توصیه می‌شود. ماساژ دیپ شو در درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی از جمله کمر درد، درد آرتروز، سیاتیک، قابلیت حرکت محدود، مشکلات وضعی، کشیدگی ماهیچه‌های مختلف عملکرد بسیار خوب و موثری داشته است.

از تکنیک‌های ماساژ رفلکسولوژی برای بازیافتن انرژی از دست رفته استفاده کنید

تکنیک رفلکسولوژی یک شکل غیر‌سنتی از ماساژ درمانی است که از رفلکس‌های طبیعی بدن در دست و پای مشتری استفاده می‌کند. روش‌های مختلفی برای انجام ماساژ رفلکسولوژی وجود دارد؛ اکثر ماسورها با تقسیم بدن به ده یا پنج ناحیه، اجرای تکنیک‌های ماساژ رفلکسولوژی را آغاز می‌کنند. 

ماسور برای اجرای تکنیک‌های رفلکسولوژی از دست و به‌ویژ انگشت شست برای اعمال فشار استفاده می‌کند. این تکنیک باعث می‌شود فشار از یک منطقه به منطقه دیگر گردش کند و درد و تنش را کاهش دهد. در طی فرایند رفلکسولوژی فرد به خوبی استراحت می‌کند و انرژی از دست رفته خود را بازمی‌یابد؛ بنابراین  با انرژی مضاعف به ادامه فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازد. 

ماساژ شیاتسو؛ یکی از روش های ماساژ درمانی

اگر درد و تنش‌های جسمی و استرس باعث شده که آرامش شما خدشه‌دار شود، ماساژ شیاتسو که نوعی ماساژ ژاپنی است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش ماساژ درمانی، ماسور از دست، کف دست و شست خود برای ماساژ نواحی مختلف بدن با استفاده از فشار ریتمیک یا ضربانی استفاده می‌کند. ماساژ شیاتسو علاوه‌بر کاهش تنش عضلانی، فواید سلامت روانی نیز دارد. این نوع ماساژ درمانی اضطراب، افسردگی و استرس را تسکین می‌دهد و حالت آرامش را القا می‌کند. 

ماساژ شیاتسو؛ یکی از روش های ماساژ درمانی

ماساژ درمانی با دستگاه‌های ماساژور؛ راهکاری در دسترس

در این مطلب با معرفی انواع روش‌های ماساژ درمانی متوجه شدیم که «ماساژ درمانی چیست» و شامل چه تکنیک‌هایی می‌شود. ماساژ سوئدی، تایلندی، تریگر پوینت یا نقطه ماشه‌ای، رفلکسولوژی، طبی، بافت عمیق، شیاتسو و آروماتراپی از انواع تکنیک‌ های ماساژ درمانی هستند. متخصص ماساژ دهنده در هر یک از انواع سبک ماساژ از تکنیک‌های مختلفی برای اعمال فشار بر عضله استفاده می‌کند. اگر تجربه‌ای در استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی را دارید، با ما و سایر کاربران در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. 

مشاوره