فواید ماساژ پا بعد از یک روز کاری و تأثیر آن در سلامتی بدن

مقالات

ماساژ پا بعد از یک روز کاری، سبب رفع خستگی و آرامش فرد می شود. پا بعنوان قلب دوم شناخته شده است، بنابراین سلامتی آن در بهبودی همۀ اعضای بدن تأثیر گذار است. ازاینرو مراقبت و سلامتی پاها حایز اهمیت است. پاها در طول روز وزن بدن را همچو ستونی تحمل می کنند و فرد را در جابجایی و فعالیت های مختلف یاری می دهند. اگر قصد خرید ماساژور دارید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

انجام ماساژ بعد از یک روز کاری و فعالیت و انجام آن در زمان کوتاه، سبب کاهش استرس شده و احساس خوشی و سر حالی در فرد را به همراه دارد. به طوریکه این کار با کاهش استرس و افزایش انرژی، انتخاب های سالم مانند ورزش و تغذیه صحیح را برای فرد بدنبال دارد.

هنگام ایستادن طولانی، راه رفتن زیاد یا زمانی که پاها ورم کرده و احساس درد و خستگی دارید، با مالش ملایم پا می‌توان به تسکین و رفع درد و آرمیدگی برسید. تحقیقاتی در سال 2016 نشان داد که استفاده از ماساژ درمانی مهم ترین و مفیدترین روش برای کنترل درد است. این امر علاوه بر احساس آسودگی و رفع درد پا ، فوایدی نیز برای سلامتی بدن دارد. ماساژ از جمله مواردی است که موجب بهبودی بیشتر این عضو کارآمد بدن می‌شود. به ویژه ماساژ پا توسط یک دستگاه ماساژور پا با کیفیت بعد از یک روز کاری مزایای فراوانی برای بدن خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارتند از:

1- پیشگیری از صدمه به پاها
2- بهبودی در گردش خون
3- کاهش اثرات افسردگی و نگرانی
4- کاهش فشار خون
5- کمک به درمان سردرد و میگرن
6- کاهش و بهبود علائم یائسگی
7- کمک به تقویت خواب

1- پیشگیری از صدمه به پاها

هنگام راه رفتن عادی شاید این مساله را تجربه کرده باشید که ناگهان مچ پایتان پیچ خورده یا رگ به رگ شده و یا گرفتگی دردناکی احساس می‌کنید. اگر هر شب پاهای خود را کمی مالش دهید، می توانید به تقویت عضلات مچ و کف پا کمک کنید. با این کار نه تنها احتمال وقوع این نوع آسیب ها را کاهش می‌دهید بلکه این کار می‌تواند باعث تقویت عضلات پاها شود.
برای مثال، تمرینی جهت بهبودی بیشتر پا با کمک این مدل ماساژ پا: کف پا را به آرامی دور مچ بچرخانید تا این عضلات نیز آرام شده و تقویت شوند.

پیشگیری از صدمه به پاها

2- بهبودی در گردش خون

به دلیل شیوه ی زندگی بدون تحرک و نشستن های طولانی، ما عادت به استفاده منظم و دایم از عضلات خود نداریم. از جمله این عضله‌ ها، عضلات پاها هستند که به ندرت تحرک دارند و نیز ماهیچه های پا به سختی ورزش می کنند که سبب مشکل در گردش خون می شوند. همچنین از پوشیدن کفش های تنگ و آزار دهنده که سبب اختلال در جریان خون می شود نباید غافل شد.
یک ماساژ صحیح قبل از رفتن به رختخواب به بهبود جریان خون در پاها کمک می کند. علاوه بر ماساژ پا باید کفش مناسب و راحت استفاده کرد تا مشکلی برای جریان خون ایجاد نشود.

بهبودی در گردش خون

3- کاهش اثرات افسردگی و نگرانی

با توجه به وجود مشکلات محیط کار و زندگی و نیز فشار روانی، ماساژ پا موجب کاهش نگرانی و افسردگی در افراد می شود. در تحقیقات انجام شده درحوزه اثرات “رفلکسولوژی” (بازتاب شناسی)، چنین بیان می شود که این نوع ماساژ چیزی فراتر از آرامش افراد در طول یک روز کاری است و نقش درمانی دارد.
با انجام مالش پا بعد از یک روز کاری می توان به بهبود افسردگی و اضطراب کمک کرد. علاوه بر آن این کار با ایجاد حس لذت در فرد نگرانی او را کاهش داده و به سلامت روانی و جسمی او کمک می کند.

کاهش اثرات افسردگی و نگرانیe

4- کاهش فشار خون

ماساژ پاها موجب کاهش فشار خون می شود. تعداد اشخاصی که بیماری فشار خون دارند رو به افزایش است، یکی از دلایل بالا رفتن فشار خون، افزایش استرس و مشکلات محیطی است. بنابراین یک جلسه ی 10 دقیقه‌ای مالش دادن پا و تکرار سه مرتبه در هفته باعث بهبودی خلق و خو، کاهش اضطراب و فشار خون می گردد که در سلامتی بدن نقش دارد.
مطالعه ای که در دانشگاه میامی انجام شد، نشان داد که اگر مالش پا بعد از یک روز کاری و به طور منظم انجام شود، سبب کاهش کورتیزول و از بین رفتن استرس می شود که در نهایت به کاهش فشار خون و کنترل آن می انجامد.

کاهش فشار خون

بیشتر بخوانید : ماساژ ساق پا چگونه انجام می‌شود؟

5- کمک به درمان سردرد و میگرن

تحقیقاتی که در دانمارک انجام شده نشان داد افرادی که از سردرد و میگرن رنج می برند بعد از دریافت درمان های رفلکسولوژی، بهبود زیادی حاصل کردند. افراد مورد آزمایش، مصرف داروهای خود را متوقف کردند و سه ماه پس از تکمیل درمان، 65 درصد علائم کاهش یافته و تعداد کمی بهبود یافته بودند.
اعتقاد بر این است که اشخاصی که ماساژ پا را انجام دادند، توانستند تغییرات مثبت زیادی در سبک زندگی ایجاد کنند که ممکن است به درمان چشمگیر آنها کمک کند.

کمک به درمان سردرد و میگرن

6- کاهش و بهبود علائم یائسگی

شایع ترین نشانه هایی که در طول یائسگی در زنان دیده می شود، عبارتند از احساس افسردگی، ناراحتی و غم، حساس بودن، آشفتگی، بیقراری، بی خوابی، خستگی، سردرد و تغییرات خلقی. اغلب این علائم را می توان با ماساژ پا در این مرحله کاهش داد. بهتر است ماساژ به صورت روزانه و یا بعد از یک روز کاری پر مشغله و سراسر استرس انجام شود.

کاهش و بهبود علائم یائسگی

7- کمک به تقویت خواب

مالش پا در بهبود عملکرد سیستم عصبی تاثیرگذار است. به طوریکه موجب تقویت انتقال دهنده های عصبی می شود که می تواند خواب های راحت و با کیفیتی را در پی داشته باشد. رفلکسولوژی یا ماساژ پا اغلب به دنبال کمک به بازگرداندن ریتم طبیعی روزانه و نیز بهبودی و کمک در مدیریت خواب بوده است. با انجام رفلکسولوژی بعد از یک روز کاری، می توان خواب راحتی داشت.

کمک به تقویت خواب

سخن پایانی در مورد ماساژ پا

همانگونه که بیان شد، ماساژ پا یکی از درمان‌های خانگی برای برطرف کردن گرفتگی، خستگی، کشیدگی عضلات و درد پاها است. همچنین برای ریلکس شدن و تمدد اعصاب سودمند است و باعث سلامتی، سرزندگی و شادابی در فرد می شود.
مالش پا فایده های روانی و جسمی فراوانی دارد که فراتر از تصور شما است. در نتیجه مالش پا، چند بار در هفته و فقط با صرف۱۰ یا ۲۰ دقیقه در روز و نیز بعد از یک روز کاری خسته کننده می تواند احساس لذت همراه با سلامتی را برای فرد به ارمغان بیاورد. جهت ماساژ سریع و کاربردی پا دستگاه های ماساژور پا میتوانند بهترین گزینه برای شما باشند.
شما میتوانید بهترین های ماساژور پا رو از فروشگاه مبل ماساژ تهیه و نهایت لذت و استفاده رو ببرید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فواید ماساژ پا بعد از یک روز کاری و تأثیر آن در سلامتی بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره