فواید صندلی ماساژ برای کاهش دردهای موضعی

مقالات

استفاده از صندلی ماساژور برای انسان فواید زیادی دارد که از جمله ی آن می توان به ایجاد آرامش درونی و ذهنی، سلامت بدن و کاهش بسیاری از دردها اشاره کرد. این صندلی های ماساژور که از جمله تکنولوژی های نسبتا جدید هستند، دارای برنامه هایی از پیش آماده و روش های تخصصی بسیاری برای انجام بهترین انواع ماساژ می باشند و از لحاظ جسمی و روحی برای کاربر فواید زیادی دارد.

مبل ماساژور جهت ایجاد آرامش از تکنیک ضربات مالشی استفاده می نماید که ضربات را با فشارهای مختلف به ماهیچه ها انتقال می دهد و سبب آرامش اعصاب شما می گردد. بسیاری از افراد ماساژ را به عنوان راه درمان می دانند که علاوه بر ایجاد حس مثبت فرد، برای افرادی که مشکلات جسمی خصوصا در ناحیه ی عضلات خود دارند بسیار مفید است.

فواید صندلی ماساژ و آرامش بخشیدن به عضلات بدن

در کل ماساژ شما را جوان و پرانرژی می سازد و علت آن این است که بر روی عضلات شما کار کرده و سبب می شود تا به آرامش، نشاط و شادی برسید.

فواید صندلی ماساژ و آرامش بخشیدن به عضلات بدن

بدن انسان ساختار بسیار هوشمندی دارد. که زمانی که شما بیشتر از حد توان و ظرفیت، عضلاتتان فعالیت داشته باشید؛ عضلات دچار گرفتگی و اسپالم می شود و به نوعی این یک سیستم هشدار دهنده محسوب می شود و عضلات سیگنال های اخطاری برای شما ارسال می کنند، این زمان لحظه هایی هستند که عضلات محل تجمع اسید لاکتیک ها شده و خونرسانی نیز به عضلات کم می شود.

شما با بی توجهی به این گرفتگی های عضلات، بدن را در معرض خطر قرار می دهید و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای بدن شما به همراه داشته باشد. شما به راحتی می توانید با دریافت یک ماساژ از صندلی ماساژور در زمان مناسب این گرفتگی ها را برطرف نموده و تنش  استرس را از عضلات خود خارج کنید.

مناسب ترین ماساژ پیشنهاد شده برای رفع گرفتگی و درد عضلانی ماساژ شیاتسو است. شما با تهیه ی یک صندلی ماساژ مناسب به راحتی می توانید شرایط جسمانی خود را در حالت ایده آل نگه دارید.

فواید صندلی ماساژ و آرامش بخشیدن به عضلات بدن

کاهش درد با ماساژ

ماساژ را می توان نوعی مشت و مال با دست تعریف کرد. در حین ماساژ درمانی، ماساژور بر ماهیچه ها و مفاصل به درجات مختلف فشار وارد می کند و در نتیجه ی آن درد و گرفتگی عضلات کاهش می یابد. در انواع ماساژ، ماساژورها بر قسمت های مختلف بدن تمرکز می کنند و روش های درمانگری گوناگونی به کار می گیرند. در جواب سوال تاثیر مثبت ماساژ درمانی چیست باید بگوییم که این نوع ماساژ برای رفع کمردرد، در تحقیقات متعددی به اثبات رسیده است.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ میلادی انجام گرفته، ثابت شده است که فواید ماساژ درمانی بر تسکین و کاهش دردهای مداوم ناحیه ی پایین کمر، بسیار بیشتر از روش ستون فقرات با استفاده از طب سوزنی بوده است.

 همچنین این تحقیقات نشان داد که ماساژ کمر، میزان نیاز به مصرف قرص های مسکن را تا ۳۶ درصد کاهش می دهد. تحقیقات متعدد دیگری نشان می دهد که ماساژ درمانی در تسکین نوع دیگری از دردهای مزمن، یعنی سردرد، تاثیر بسزایی دارد. ماساژ گردن درد هم می تواند تعداد سردردهای میگرنی را کاهش دهد و به خواب بهتر افراد مبتلا کمک کند.

فواید صندلی ماساژ برای یک ماساژ مفید

فواید صندلی ماساژ برای یک ماساژ مفید

تحقیقات جامع نشان می دهد که سه دلیل اصلی برای اینکه ماساژ مفید داشته باشید وجود دارد:

  1. ماساژ موجب بهبود جریان عضلات وریدی و لنفاوی جریان خون می شود، افزایش جریان خون باعث گردش خون و جذب عناصر غذایی در ماهیچه ها و بافت ها می شود. افزایش گردش خون لنفاوی، سموم را از این مناطق حذف می کند.
  2. ماساژ درمانی تنش را کاهش می دهد و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، ماساژ کمک می کند تا عضلات شل شده و آرامش حاصل شود.
  3. ماساژ درمانی سطح اندروفین را افزایش می دهد، این مورد بیشترین فایده استفاده از ماساژ را دارد. اندورفین ها “مواد حساس” هستند که از بدن عبور می کنند. افزایش سطح آنها موجب نتایج مثبت می شود. از جمله مزایای دیگر، افزایش سطح اندروفین با بهبود سریعتر، کاهش درد و کاهش اضطراب ارتباط دارد.

این مزایای ماساژ از لحاظ جسمی و روحی به منظور کاهش علائم رایج درد کمک می کند. از طریق مطالعه ی بدن انسان و تجزیه و تحلیل بازخوردها، بسیاری از فواید درمانی صندلی های ماساژور برای چنین مواردی طراحی شده اند.

آنها براساس فرم بدن ماساژی هوشمندانه را برای کاربر فراهم می کنند. ۵۴ درصد از ارائه کنندگان مراقبت های سلامتی می گویند: که بیماران خود را تشویق به انجام ماساژ درمانی برای درمان انواع دردهای بدن در نواحی مختلف می کنند.

فواید صندلی ماساژ برای یک ماساژ مفید

کاهش درد و سفتی عضلانی با ماساژ

ماساژ علاوه بر ایجاد حس آرامش در کاربر مسکن درد نیز می تواند باشد. یکی از دردهایی که استفاده از صندلی ماساژ تا حد زیادی آن را بهبود می بخشد، درد کمر است که بسیاری از افراد به دلیل شیوه ی نامطلوب نشستن در زمان کار یا انجام برخی حرکات بدون آمادگی بدنی و بلند کردن اشیا سنگین به آن دچار می شوند.

البته بیشتر مبتلایان به کمر درد، کارمندان یا کسانی هستند که مجبورند به مدت طولانی بر روی صندلی بنشینند. صندلی این افراد حتی اگر دارای طراحی مناسب برای کمر و استانداردهای پزشکی نیز باشد؛ باز هم نشستن طولانی مدت روی آن به مرور زمان موجب کمر درد می شود.

شما می توانید در صورت استفاده از مبل های ماساژور از نوعی درمان مفید برای کاهش درد خود بهره مند شوید و استفاده از داروهای مسکن را کاهش دهید و یا آن را کنار بگذارید. صندلی های ماساژ با اسکن بدن فرد، خود را با وضعیت بدنی و ستون فقرات او تطبیق می دهند و استرس و خستگی این نقاط بدن را کاهش داده و همانند یک ماساژور حرفه ای با انجام ماساژی مناسب برای  قسمت هایی از بدن که درد دارد، مفید بوده و سبب کاهش درد و آرامش روحی می شود.

به علاوه برخی از این صندلی ها دارای نوعی درمان گرمایی در ناحیه ی کمر هستند که در صورت نیاز و استفاده از آن خستگی و دردهای عضلانی شما را برطرف می کنند. از جمله صندلی های ماساژ که هیتر گرمایشی دارد صندلی ماساژ مدل rt 8900 است. برای مشاهده قیمت صندلی ماساژور روتای 8900 بر روی لینک کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فواید صندلی ماساژ برای کاهش دردهای موضعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره